چرا باید برای خدمات مشاوره، بازاریابی انجام شود؟

vچگونه شما مشتریان جدیدی برای مشاوره پیدا میکنید؟
آیا سیستمی برای برنده شدن در پروژه های مشاوره در دست دارید؟
آیا شما استراتژی برای بازاریابی دارید یا به امید بهدست آوردن مشتری بیشتری نشستید؟
اگر مشاور هستید، پس باید در زمینه بازاریابی خدمات خود نیز فعالیت کنید. برای جذب مشتری، باید گفتگوها و تعاملاتی را با چشمانداز مناسب ایجاد کنید. بازاریابی، نحوه تولید این گفتگوها و تعاملات است. بدون بازاریابی، کسبوکار مشاوره ندارید. تیم ما به مشاوران و مشتریان کمک میکند تا با بازاریابی خدمات خود مشتریان بیشتری بدست آورند. ما مطالعه و تحقیق میکنیم و به شما کمک میکنیم تا چه کارهایی را انجام دهید و آنچه را که جواب میدهد بکار برده و از کاری که نباید انجام شود جلوگیری کنیم.
اهمیت بازاریابی خدمات مشاوره
خلاصهای از یافتههای کلیدی ما در زمینه بازاریابی خدمات مشاوره برای مشاوران در سال 2019
1- ارجاع کار در مشاوره در رده اول قرار دارد. 37٪ از مشاوران “ارجاع” را عامل اصلی بدست آوردن مشتری جدید ذکر کردهاند و بیشتر از 20٪ رویدادها و شبکه اینترنت را راهی برای جذب مشتری جدید عنوان کردهاند.
2- بیشتر مشاوران (32٪ ) با بازاریابی خدمات مشاوره و تعدادی دیگر از مشاوران (23٪) با فروش دستوپنجه نرم میکنند و آنها را قبول ندارند. 28٪ از مشاوران هم با بازاریابی و هم با فروش مقابله میکنند و تنها 17٪ از مشاوران هستند که با هیچکدام درگیر نیستند.
3- سرمایهگذاری زیاد در بازاریابی خدمات مشاوره، با درآمد بالا ارتباط مستقیمی دارد. بیش از 50٪ مشاورانی که بیش از 5000دلار برای بازاریابی خدمات مشاوره خود سرمایهگذاری میکنند بیش از 150هزار دلار در سال درآمد دارند.
4- مشاوران علاقهای به تماس تلفنی ندارند. 41٪ از آنها ادعا كردهاند كه تماس تلفني بعنوان ناسازگارترين روش بازاريابي خدمات مشاوره است. با این حال، 7٪ از مشاوران میگویند برقراری تماس تلفنی برای آنها بیشترین درآمد را داشته است. اما سومین روش بازاریابی خدمات مشاوره که درآمد بالایی برای مشاوران به دنبال دارد همان تماس تلفنی است.
5- مشاوران بیشترین مشتریان خود را با مراجعه به شرکتها بدست میآورند. 22٪ از مشاوران بیش از 95٪ از مشتریان خود را با مراجعه مستقیم به شرکتها بهدست میآورند و بیش از 50٪ از مشاوران بیشتر از 60٪ مشتریان خود را از طریق مراجعه مشتری بهدست میآورند.
6- انجام پیاپی بازاریابی با وابستگی کمتر به مراجعهکنندگان ارتباط دارد. مشاورانی که هر روز خدمات خود را به بازار عرضه میکنند کمتر به مراجعهکنندگان وابسته هستند. اما مشاورانی که خدمات خود را تنها در زمانیکه مشتری جدید به آن نیاز داشته باشد به بازار عرضه میکنند، به مراجعهکنندگان متکی هستند.
7- بین انجام مستمر بازاریابی و تعداد مشتریها همبستگی مثبت داریم. مشاورانی که سالانه با 1 تا 3 مشتری کار میکنند، کسانی هستند که تنها 25٪ از خدمات روزانه خود را به بازار عرضه میکنند و مشاورانی که با بیش از 6 مشتری در سال کار میکنند تنها 38٪ از خدمات خود را روزانه ارائه میدهند.
8-مشاورانی که درآمدی بین 150هزار تا 1 میلیون دلار دارند بسیار به اعتبار مراجعهکننده توجه و اعتماد میکنند. 28٪ از آنها 20 تا 40٪ از مشتریان خود را از مراجعه به شرکتها ذکر کردهاند. بهترین انتخاب برای مشاوران با درآمد بالا همین روش ارجاع است.
9- تجربه زیاد مشاور با درآمد بسیار مرتبط است. مشاوران باتجربه (بیش از 15 سال تجربه) بیشترین درآمد سالانه را کسب میکنند.
10- 70٪ از مشاورانی که مورد بررسی قرار گرفتند، هیچ کارمندی ندارند اما 41٪ از مشاوران شرکتکننده در نظرسنجی با 1 تا 3 پیمانکار در سال کار میکنند.
11- 38٪ از مشاوران زن با بازاریابی و فروش خدمات مشاوره به طور مساوی مبارزه میکنند. مشاوران مردان بیشتر از فروش با بازاریابی خدمات مشاوره خود مبارزه میکنند و مشکل دارند. همچنین مشاوران زن، به مراجعه به مشتریان بسیار وابسته هستند، بگونهای که طبق نظرسنجی انجام شده 36٪ از آنها 95٪ از مشتریان خود را از طریق مراجعه به افراد بهدست میآورند.
12- 34٪ از مشاوران عنوان “تحقق پتانسیل من” را به عنوان اولین دلیل برای شروع فعالیت مشاوره خود ذکر کردهاند. “رئیس خودم باشم” با 26٪ دومین دلیل انتخاب این حرفه برای مشاوران بوده است. دلیل “تحقق پتانسیل من” محبوبترین پاسخ برای مردان، و دلیل “رئیس خودم باشم” محبوبترین پاسخ از سوی زنان بود.
چرا تصمیم داریم مطالعهای در زمینه بازاریابی برای مشاوران انجام دهیم؟
زیرا بازاریابی و فروش برای مشاوران یک چالش است.
تفاوت بین مشاورانی که با بازاریابی خدمات مشاوره خود مبارزه میکنند و کسانی که روی خوش به بازاریابی خدمات مشاوره خود نشان میدهند چیست؟
– 39٪ از مشاورانی که با بازاریابی خدمات مشاوره خود مشکلی ندارند در واقع روزانه خدمات خود را بازاریابی میکنند. ما پیشنهاد میکنیم هرچه خدمات مشاوره خود را بیشتر بازاریابی کنید، کمتر با آن درگیر خواهید بود.
– مشاورانی که با بازاریابی خدمات مشاوره خود مشکلی ندارند کمتر به مراجعهکنندگان اعتماد میکنند. اگر نمیدانید چگونه مشتری را بدون مراجعه به مشتری جذب کنید، احتمالاً با بازاریابی خدمات مشاوره خود مشکل دارید.
– مشاورانی که مشکلی با بازاریابی ندارند از پیمانکاران بیشتری استفاده میکنند و نسبت به افرادی که با بازاریابی مشکل دارند از 1 تا 3 پیمانکار برای همکاری استفاده میکنند. این ممکن است نشان دهد که اگر شما پیمانکاری ندارید که بتواند بخش های مختلف شغلی شما را اداره کند، دیگر وقت خود را برای بازاریابی خدمات مشاوره خود ندارید.
چندبار وقت خود را صرف بازاریابی خدمات مشاوره خود میکنید؟
طبق نظرسنجیهای انجام شده اکثر مشاوران به صورت هفتگی خدمات مشاوره خود را بازاریابی میکنند.
33٪ از مشاوران روزانه خدمات مشاوره خود را بازاریابی کرده و 11٪ از مشاوران ماهانه خدمات مشاوره خود را بازاریابی میکنند. و تنها 14٪ از مشاوران خدمات مشاوره خود را فقط در صورت نیاز به مشتری جدید به بازار عرضه میکنند و تنها 6٪ از مشاوران هستند که اصلاً برای خدمات مشاوره خود بازاریابی انجام نمیدهند.
حتی اگر به توانایی خود در جذب مشتری اطمینان داشته باشید، بازاریابی تنها در صورت نیاز به مشتری بهترین روش نیست. ما توصیه میکنیم استراتژی بازاریابی را تدوین کنید تا بتوانید در جذب مشتریهای جدید فعال باشید. شما باید یک سیستم بازاریابی قابل پیشبینی و قابل اعتماد بسازید.
منبع: https://www.consultingsuccess.com/marketing-for-consultants-study
دیدگاهتان را بنویسید