رازهای طلایی یک بسته بندی جذاب چیست ؟

- رازهای طلایی یک بسته بندی جذاب چیست ؟
در این مقاله می خوانید:
- نکات مهم قبل شروع طراحی بسته بندی
- برای درج اطلاعات به این نکات توجه کنید
- محافظت از محصول
- بسته بندی خارجی و ظاهر محصول
- چگونه متمایز باشید
- انواع بسته بندی
- صرفه حویی در هزینه ها و حفظ محیط یست
مقدمه
بسته بندی جهان را مرتب نگه می دارد. طراحی بسته بندی محصول به ایجاد نمای خارجی یک محصول اشاره دارد. که شامل انتخاب در مواد و فرم و همچنین گرافیک ، رنگ و فونت هایی است که برای بسته بندی ، جعبه ، قوطی ، بطری یا هر نوع ظرف دیگری که استفاده می شود. بسته بندی معرف برند شماست درواقع یک نماینده ی بدون حقوق است، که با مشتری صحبت می کند و شما را معرفی میکند . اما برای داشتن یک بسته بندی جذاب که مشتریان به برای خرید و حتی پرداخت مبلغ بیش تر به وَجد اورد چه باید کرد؟ ما در این مقاله ی مدیرسام به شما کمک میکنیم که رازهای طلایی یک بسته بندی جذاب رابیاموزید و به یک برنده شناخته شده تبدیل شوید .
نکات مهم قبل شروع طراحی بسته بندی
محصول چیست ؟اندازه آن چقدر است؟از چه موادی ساخته شده است؟ ظریف است؟ چه کسی محصول را خریداری می کند؟ مردم چگونه محصول را خریداری می کنندو همچنین در نظر بگیرید که چگونه محصول شما توسط مخاطبان شما استفاده می شود.هر یک از این لایه های بسته بندی به شما فرصتی می دهد تا بخشی از داستان خود را بگویید.مهمترین مطلبی را که می خواهید مشتریان در مورد محصول شما بدانند انتخاب کنید( این باید محور طراحی شما باشد).
برای درج اطلاعات به این نکات توجه کنید .
آیا بسته بندی نیاز به انتقال هرگونه اطلاعات مهم در مورد استفاده یا محتوای محصول دارد؟ سعی کنید قبل از شروع مرحله طراحی ، تمام اطلاعات ، علائم یا دستورالعمل های مورد نیاز را کشف کنید تا بدانید که برای درج اطلاعات جه میزان فضا نیازدارید.انتقال سریع پیام شما ضروری است. شلوغی بیش از حد بسته بندی با اطلاعات بیش از حد ممکن است برای مشتری خسته کننده باشد ، بنابراین پیام خود را در حد مطلوب نگه دارید.گاهی اوقات مارک ها می توانند مرز بین بازاریابی خلاق و عدم صداقت را طی کنند. از تصاویر محصول تا کپی ، مطمئن شوید که بسته بندی دقیق و صادقانه است. اگرچه شما می خواهید محصول خود را در بهترین حالت ممکن نشان دهید ، اگر محصول و مارک خوبی دارید ، نیازی به کشش حقیقت (توضیحات بیشتر درمورد محبوبیت برند)نیست.
محافظت از محصول
در قدم اول برای محافظت از محصول باید بدانید، چگونه حمل یا توزیع می شود؟ آیا بسته بندی باید از ساختار “تودرتو” پیروی کند یا در محدودیت های اندازه ، وزن یا حجم خاصی متناسب باشد؟آیا شرایط خاصی وجود دارد که بر کیفیت محصول تأثیربگذارد؟ایا محصول تحت تأثیر نور است؟آیا به تهویه نیاز دارد؟آیا لازم است ضد آب باشد؟چه مدتی می خواهید از محصول محافظت کنید؟آیا با باز شدن از بین می رود یا تا زمان استفاده کامل محصول نگهداری می شود؟بسته بندی داخلی که در قسمت انواع بسته بندی تو ضیح داده شده است از محصول شما محافظت می کند.بسته به محصول صنعت خود ، ممکن است از شما خواسته شود که بارکدی ، اطلاعات تغذیه ای ، علائم مربوطه و غیره را به همراه داشته باشید.
بسته بندی خارجی و ظاهر محصول
اگرچه در این مورد زمینه خلاقیت وجود دارد ، اما طراحی باید متناسب با صنعت باشد و به وضوح مشخص شود تا از سردرگمی در مورد نحوه استفاده از محصول جلوگیری شود.ایا می توانید بسته بندی های نواورانه و جدیدی را طراحی کنید که جذاب باشد و مخاطب را برای خرید به وجد اورد؟ استفاده از لوگوی مخصوص برند که با استفاده از ان مخاطب به سرعت برند شما را شناسایی کند واستفاده از تصویر افراد مشهور یا یک طرح خاص تاریخی شناخته شده به شما برای شناخته شدن کمک میکند. یک طراح خوب باید از طرح شما هم به صورت آماده چاپ (مسطح) و هم در 3 بعدی استفاده کند. شما همچنین می توانید با چاپ چیزی روی کاغذ سفید و ساخت آن در یک جعبه یا لوله ، ماکت خود را ایجاد کنید. گاهی اوقات یک تصویر به صورت مسطح عالی به نظر می رسد ، اما هنگام ساختن وحشتناک است (یا بالعکس). اطمینان حاصل کنید که تفاوت را درک کرده اید.
چگونه متمایز باشید
به این نکات توجه کنید:
ایا بسته بندی محصول شما تجربه استفاده را افزایش می هد، یا اینکه مانع استفاده مجدد می شود ؟ بنابراین مهم است که قبل از انتخاب طرح و مواد ، دقیقاً به نحوه استفاده از محصول و شرایط استفاده از آن توجه کنید. مراقب روند استفاده یا مصرف محصولات مشابه خود باشید؟ آیا می توانید نوعی نوآوری در طراحی بسته بندی ارائه دهید تا استفاده از محصول خود را آسان تر یا کارآمدتر کنید؟
اگر طراحی بسته بندی شما در قفسه ها یا به صورت آنلاین با مارک های دیگر رقابت کند ، مهم است که عالی به نظر برسد و برجسته باشد. اما این لزوماً به معنای پاشیدن آن با رنگهای پررنگ و تایپوگرافی نیست. یک روش هوشمندانه برای ارائه محصول شما ، انتخاب رنگ غیرمعمول یا کم استفاده یا انتخاب طرح های غیر سنتی و مدرن می باشد.
یک توصیف درخشان از مشتری ، یک تگ شوخ طبعی که نحوه جذابیت شما را توضیح می دهد و یک گرافیک عالی که به مشتریان نشان می دهد چگونه از محصول شما استفاده می کنند.یک یا چند فروشگاه که محصول شما در آن فروخته می شود بروید و بفهمید که محصول شما در کجا قرار می گیرد. آیا بیشتر محصولات یک رنگ هستند؟ چگونه شما را برجسته و مورد توجه قرار می دهد؟
سعی کنید اطلاعاتی ونکاتی که می خواهید مشتری در قفسه ها مشاهد کند در مرکز قرار گیرد و از یک الگوی خاص چیدمان برای محصول داشته باشید.دراین صورت با دیگربرند متفاوت دیده می شوید.
انواع بسته بندی
در واقع نوع محصول است که تعیین می کتد که کدام نوع دسته بندی مناسب است.بسته بندی بیرونی اولین چیزی است که مشتری می خواهد ببیند. این همان چیزی است که محصول شما را از عناصر محافظت می کند. این می تواند شامل جعبه ای باشد که محصول در آن حمل می شود یا کیسه خریدی است که کالا در فروشگاه قرار داده شده است.
بسته بندی داخلی همان چیزی است که باعث می شود محصول شما با خیال راحت در بسته بندی خارجی قرار گیرد. این ممکن است بسته بندی بادام زمینی یا دستمال کاغذی باشد که جلوی له شدن یا گرفتگی چیزی را می گیرد. یا ممکن است یک کیسه مهر و موم شده باشد که برای حفظ شادابی عمل می کند.
صرفه حویی در هزینه ها و حفظ محیط یست
کاهش هدر رفت در بسته بندی مهم است ، نه تنها به دلیل فشار مصرف کنندگان برای آگاهی بیشتر از نظر محیط زیست ، همچنین برای صرفه جویی در هزینه های بسته بندی کارآمد می باشد.
برای صرفه جویی به این نکات را مد نظر قرار دهید.
استفاده از مواد بازیافتی به عنوان بخشی از بسته بندی خود،تشویق مصرف کننده برای استفاده مجدد از بسته بندی (من همیشه شیشه های شیشه ای نوتلا را دوست داشتم که یک بار به یک فنجان تبدیل شد).
یافتن راه هایی برای استفاده از میانبرها یا محصولات جانبی بسته بندی محصول.
گاهی اوقات در چاپ برخی از موانع موانعی وجود دارد یا تفاوت زیادی در هزینه های چاپ وجود دارد که واقعاً می تواند بر رویانتخاب مواد تأثیر بگذارد.
به همین دلیل لازم است که هزینه های چاپ درنظر بگیرید.
نتیجه :در بسته بندی همیشه باید کیفیت مورد توجه شما باشد و نظریات مشتریان را در الویت قرار دهید. برای مشتریان صداقت اهمیت فراوانی دارد، هرچه صواقت بیش تری داشته باشید و وبه عده هایی که می دهید عمل کنید مشترهای بیشتری خواهید داشت. زیرا عملی بودن مهم است ، به خصوص اگر بسته بندی بر عملکرد محصول تأثیر بگذارد.در بسته بسته بندی فقط ظاهری جذاب مهم نیست بلکه باید به سهولت استفاده و کارایی نیز توجه کرد. نگاهی به بازار بیندازید و سعی کنید راه های بهبود عملکرد بسته بندی خود را کشف کنید. شما فقط به دلیل داشتن قابلیت وتمایز خارق العاده با رقبیتان می توانید مشتریان زیادی جذب کنید.
منابع
essential tips for creative & effective packaging design
Lisa D’Andrea
Marketing
Feb 5, 2021
Derrick Lin Packaging of the World Chief Curator 2/08/2017 12:25:00 PM Articles
دیدگاهتان را بنویسید